godziny pracy biura:
poniedziałek:
wtorek:
środa:
czwartek:
piątek:
|
7.30 - 12.00
8.30 - 16.30
7.30 - 12.00
7.30 - 15.30
7.30 - 15.30
|
Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania w zakresie ochrony praw konsumentów.
1) zapewnienia konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów;
2) wytaczania, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, powództw na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów;
3) składania wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów;
4) współdziałania z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi;
5) występowania do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów;
6) występowania z wnioskami o wszczęcie postępowania antymonopolowego.
Oznacza to, że treść kierowanej do Rzecznika Konsumentów korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzi;
- adresu (ulicy, nr domu, miejscowości i kodu pocztowego ) tej osoby;
- opisu sprawy i zapytania.
Przydatne linki:
Rzecznik Ubezpieczonych
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
Federacja Konsumentów
Urząd Ochrony Konsumentów i Konkurencji
Europejskie Centrum Konsumenckie
Urząd Regulacji Energetyki
Urząd Komunikacji Elektronicznej