Dyrektor: Wojciech Wójcik
Do zadań Gabinetu Prezydenta należą w szczególności sprawy:
organizowania spotkań, wizyt i posiedzeń z udziałem Prezydenta oraz prowadzenia protokołu dyplomatycznego;
przygotowywania wystąpień i listów okolicznościowych Prezydenta;
prowadzenia spraw związanych z przygotowywaniem wniosków o nadanie orderów i odznaczeń;
koordynacji działań związanych z patronatem Prezydenta istotnych dla środowisk i organizacji społecznych;
przygotowywania we współpracy z komórkami organizacyjnymi Raportu o stanie miasta, o którym mowa w art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
zapewnienia kontaktu z dziennikarzami, w imieniu władz Miasta, Urzędu i wybranych jednostek miejskich;
prezentowania przedstawicielom mediów stanowiska Prezydenta i Urzędu, przekazywania opinii i komentarzy do podejmowanych rozstrzygnięć oraz przygotowywania materiałów prasowych Prezydentowi;
organizowania konferencji prasowych i briefingów prasowych;
prowadzenia strony internetowej Miasta we współpracy z Biurem Informatyki oraz sprawowania w tym zakresie funkcji koordynacyjnej w stosunku do wszystkich komórek organizacyjnych;
współpracy z Wydziałem Promocji i Marketingu w Departamencie Promocji, Kultury i Sportu w zakresie komunikacji społecznej i public relations z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych;
prowadzenia oficjalnych profili Miasta na portalach społecznościowych;
realizacji zadań związanych z udziałem Miasta w spółkach kapitałowych, obrotu akcjami i udziałami, podwyższania lub obniżania kapitału, dopłat i dywidend wraz z prowadzeniem spraw związanych z wyborem firm doradczych przy tworzeniu, restrukturyzacji, prywatyzacji, przekształceń i likwidacji spółek;
obsługi formalno – prawnej Prezydenta działającego jako akcjonariusz lub udziałowiec w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników;
monitorowania sytuacji finansowej i ekonomicznej spółek kapitałowych z udziałem Miasta;
inicjowania przedsięwzięć stymulujących rozwój przedsiębiorczości i pozyskiwanie inwestorów;
prowadzenia strony internetowej Chełmskiego Centrum Informacji Gospodarczej oraz Chełmskiego Centrum Obsługi Inwestora;
koordynowania prac związanych z tworzeniem i zapewnieniem pełnej funkcjonalności specjalnej strefy ekonomicznej w Chełmie;
współpracy z podmiotami gospodarczymi, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania inwestorów oraz działań służących rozwojowi gospodarczemu miasta;
obsługi administracyjno-technicznej i kancelaryjno-biurowej Chełmskiej Rady Przedsiębiorczości.