Miasto i Urząd
Szukaj
PITAX
Darmowy Program PIT dostarcza firma PITax.pl Łatwe podatki w ramach projektu „Wspieraj lokalnie” prowadzonego przez Instytut Wsparcia Organizacji Pozarządowych
Deklaracja dostępności
Wydział Spraw Społecznych i ZdrowiaWydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Obłońska 20, 22-100 Chełm
Dyrektor Wydziału:
tel. 82 564-08-33
Wykaz stanowisk Wydziału Spraw Społecznych:
Jak załatwić sprawę w wydziale
Do zakresu działania Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia należą w szczególności sprawy : a) polityki zdrowotnej w Mieście, analizy stanu zdrowia ludności oraz potrzeb w zakresie opieki zdrowotnej,
b) nadzoru nad realizacją zadań przez: Miejski Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, Żłobek Miejski “Słoneczko”, Żłobek Miejski „Chełmskie Niedźwiadki”, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie, Centrum Integracji Społecznej, Chełmskie Centrum Pomocy Dziecku i Rodzinie, Dom Małych Dzieci, Ośrodek Interwencji Kryzysowej, Środowiskowy Dom Samopomocy, Ośrodek Pomocy Osobom Uzależnionym, c) współpracy i zapewnienia wykonywania określonych w ustawach zadań przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Chełmie, d) związane z realizacją zadań w zakresie opieki nad dziećmi w wieku do lat trzech, e) wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, f) związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz integracji społecznej osób uzależnionych od alkoholu, g) organizacyjne związane z zapewnieniem sprawnego funkcjonowania Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, h) związane z przeciwdziałaniem narkomanii, przeciwdziałaniem przemocy w rodzinie, i) stowarzyszeń oraz nadzoru nad ich działalnością w zakresie określonym ustawą o stowarzyszeniach, j) prowadzenia ewidencji oraz nadzoru nad fundacjami w zakresie określonym ustawą o fundacjach, k) rzeczy znalezionych, l) realizacji i koordynacji zadań ustawowej pomocy repatriantom, kombatantom i osobom represjonowanym, m) aktualizacji rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie miasta w oparciu o procedury w tym zakresie oraz wydawania opinii na wniosek inspektora farmaceutycznego dotyczącej planowanej lokalizacji apteki, n) współpracy z izbami lekarskimi oraz pielęgniarek i położnych, o) realizacji zadań wynikających z przepisów o Państwowym Ratownictwie Medycznym w zakresie dotyczącym samorządu, p) związane z działalnością pożytku publicznego i wolontariatu, q) realizacji zadań związanych z Programem „Chełmska Karta 3+”, r) realizacji zadań związanych z Kartą Dużej Rodziny, s) realizacji zadań z zakresu ustawy o Karcie Polaka, t) organizacyjne i merytoryczne związane z funkcjonowaniem Chełmskiej Rady Seniorów, u) współdziałania z Powiatowym Urzędem Pracy w zakresie realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu na terenie Miasta,
v) współdziałania z instytucjami rynku pracy przy realizacji zadań związanych z przeciwdziałaniem bezrobociu oraz aktywizacją lokalnego rynku pracy, w) realizacji zadań ustawowych związanych z udzielaniem nieodpłatnej pomocy prawnej oraz edukacją prawną; Sprawy Społeczne |