Gabinet Prezydenta
Gabinet Prezydenta
ul. Lubelska 65, 22-100 Chełm
tel. (82) 565 20 70
Dyrektor: Wojciech Wójcik
Do zadań Gabinetu Prezydenta należą w szczególności sprawy:
-
organizowania spotkań, wizyt i posiedzeń z udziałem Prezydenta oraz prowadzenia protokołu dyplomatycznego;
-
przygotowywania wystąpień i listów okolicznościowych Prezydenta;
-
prowadzenia spraw związanych z przygotowywaniem wniosków o nadanie orderów i odznaczeń;
-
koordynacji działań związanych z patronatem Prezydenta istotnych dla środowisk i organizacji społecznych;
-
przygotowywania we współpracy z komórkami organizacyjnymi Raportu o stanie miasta, o którym mowa w art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
-
zapewnienia kontaktu z dziennikarzami, w imieniu władz Miasta, Urzędu i wybranych jednostek miejskich;
-
prezentowania przedstawicielom mediów stanowiska Prezydenta i Urzędu, przekazywania opinii i komentarzy do podejmowanych rozstrzygnięć oraz przygotowywania materiałów prasowych Prezydentowi;
-
organizowania konferencji prasowych i briefingów prasowych;
-
prowadzenia strony internetowej Miasta we współpracy z Biurem Informatyki oraz sprawowania w tym zakresie funkcji koordynacyjnej w stosunku do wszystkich komórek organizacyjnych;
-
współpracy z Wydziałem Promocji i Marketingu w Departamencie Promocji, Kultury i Sportu w zakresie komunikacji społecznej i public relations z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi teleinformatycznych;
-
prowadzenia oficjalnych profili Miasta na portalach społecznościowych;
-
realizacji zadań związanych z udziałem Miasta w spółkach kapitałowych, obrotu akcjami i udziałami, podwyższania lub obniżania kapitału, dopłat i dywidend wraz z prowadzeniem spraw związanych z wyborem firm doradczych przy tworzeniu, restrukturyzacji, prywatyzacji, przekształceń i likwidacji spółek;
-
obsługi formalno – prawnej Prezydenta działającego jako akcjonariusz lub udziałowiec w walnym zgromadzeniu akcjonariuszy lub zgromadzeniu wspólników;
-
monitorowania sytuacji finansowej i ekonomicznej spółek kapitałowych z udziałem Miasta;
-
inicjowania przedsięwzięć stymulujących rozwój przedsiębiorczości i pozyskiwanie inwestorów;
-
prowadzenia strony internetowej Chełmskiego Centrum Informacji Gospodarczej oraz Chełmskiego Centrum Obsługi Inwestora;
-
koordynowania prac związanych z tworzeniem i zapewnieniem pełnej funkcjonalności specjalnej strefy ekonomicznej w Chełmie;
-
współpracy z podmiotami gospodarczymi, instytucjami i organizacjami w zakresie pozyskiwania inwestorów oraz działań służących rozwojowi gospodarczemu miasta;
-
obsługi administracyjno-technicznej i kancelaryjno-biurowej Chełmskiej Rady Przedsiębiorczości.