DES 002 Zgłoszenie zmian w ewidencji szkół i placówek niepublicznych
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 telefon: +48 82 5652070, fax: +48 82 5652254 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona: www.chelm.pl
|
Karta Informacyjna |
DES 002 |
Zgłoszenie zmian w ewidencji szkół i placówek niepublicznych |
Wydanie 001 z dnia 27.11.2019r. |
I | Podstawa prawna: |
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe - art. 168 - 182 (Dz. U. z 2019 r. poz. 1148,
z późn. zm.) |
|
II | Wymagane wnioski: |
Zgłoszenie zmian w ewidencji niepublicznych szkół, placówek oświatowych, innych form wychowania przedszkolnego i przedszkoli fDES 002-1 fDES 002-1 |
|
III | Wymagane załączniki: |
W zależności od zmiany do wniosku należy dołączyć wymagane dokumenty zgodnie z art. 168 ust. 13 ustawy Prawo oświatowe. 1. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkołę lub placówkę wniosek o zmianę danych, o których mowa w ust. 4 pkt 1, składa, nie później niż na miesiąc przed planowanym dniem zmiany organu prowadzącego, osoba dotychczas prowadząca szkołę lub placówkę. 2. W przypadku zgonu osoby fizycznej prowadzącej szkołę lub placówkę wniosek składa osoba, która została wskazana w oświadczeniu, o którym mowa w ust. 4a lub 4b, w terminie 14 dni od dnia zgonu. 3. Zmiana organu prowadzącego następuje z dniem dokonania wpisu tej zmiany do ewidencji. Przepisy ust. 4 pkt 1 i 4 oraz ust. 9-12 stosuje się odpowiednio. Dane niezbędne do wpisania szkoły lub placówki do krajowego rejestru urzędowego podmiotów gospodarki narodowej.fDES 002-2 |
|
IV | Dokumenty do wglądu: |
brak | |
V | Opłaty: |
nie podlega | |
VI | Termin załatwienia sprawy: |
Organ ewidencyjny dokonuje zmiany wpisu do ewidencji w ciągu 30 dni od daty zgłoszenia oraz z urzędu doręcza zgłaszającemu zaświadczenie o wpisie do ewidencji a kopię zaświadczenia przekazuje właściwemu Kuratorowi Oświaty oraz organowi podatkowemu. | |
VII | Miejsce załatwienia sprawy: |
Miejsce załatwienia sprawy: Urząd Miasta Chełm Departament Edukacji i Sportu ul. Lubelska 65 22-100 Chełm |
|
VIII | Tryb odwoławczy: |
godnie z art. 168 ust. 12 - organ, o którym mowa w art. 168 ust 1 wydaje decyzję o odmowie wpisu do ewidencji, jeżeli: - zgłoszenie nie zawiera danych wymienionych w art. 168 ust. 4 albo podane w nim dane są błędne i mimo wezwania nie zostało uzupełnione albo poprawione w wyznaczonym terminie, - statut szkoły lub placówki jest sprzeczny z obowiązującym prawem i mimo wezwania nie został zmieniony. Od decyzji o odmowie wpisu do ewidencji lub o wykreśleniu wpisu do ewidencji odwołanie wnosi się do Lubelskiego Kuratora Oświaty, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Chełm w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji. |
|
IX | Opłata za odwołanie: |
nie podlega |
|
X | Uwagi: |