DSO-SSZ 009 Wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny / wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 telefon: +48 82 5652070, fax: +48 82 5652254 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona: www.chelm.pl
|
Karta Informacyjna |
DSO-SSZ 009 |
Wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny / wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny |
Wydanie 001 z dnia 01.03.2019r. |
I | Podstawa prawna |
- Ustawa z dnia 05 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (t.j. Dz. z 2017 r. poz. 1832 z późn. zm.) - Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 lipca 2017r. w sprawie sposobu unieważnienia Karty Dużej Rodziny wzorów graficznych oraz szczegółowego zakresu informacji, jakie mają być zawarte we wniosku o przyznanie Karty Dużej Rodziny (Dz. U. z 2019r. poz. 99); - Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego(tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 2096 z późn. zm.). |
|
II | Wymagane wnioski: |
fDSO-SSZ 009-1 - wniosek o przyznanie Karty Dużej Rodziny lub wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny |
|
III | Wymagane załączniki: |
- w przypadku rodzica - oświadczenie że rodzic nie jest pozbawiony władzy rodzicielskiej ani ograniczony we władzy rodzicielskiej przez umieszczenie dziecka w pieczy zastępczej w stosunku do co najmniej trojga dzieci, - w przypadku dzieci w wieku powyżej 18. roku życia – oświadczenie o planowanym terminie ukończenia nauki w danej placówce, - w przypadku dzieci umieszczonych w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka - oryginał lub odpis postanowienia o umieszczeniu w rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka, - w przypadku osób przebywających w dotychczasowej rodzinie zastępczej albo w rodzinnym domu dziecka o którym mowa w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej - oświadczenie o pozostawaniu w dotychczasowej rodzinie zastępczej lub rodzinnym domu dziecka. |
|
IV | Dokumenty do wglądu: |
W przypadku osób nieposiadających numeru PESEL składając wniosek o przyznanie Karty, poza dokumentami wymienionymi powyżej przedstawia się oryginały lub odpisy dokumentów potwierdzających prawo do przyznania Karty, w szczególności:
|
|
V | Opłaty: |
- Opłata skarbowa: brak - Opłata za wydanie duplikatu – 9,40 zł - Opłata za domówienie drugiej formy karty - 9,21 zł. |
|
VI | Termin załatwienia sprawy: |
30 dni od daty złożenia wniosku. | |
VII | Miejsce załatwienia sprawy: |
Urząd Miasta Chełm Departament Spraw Obywatelskich Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Obłońska 20, pokój 4 tel. (082) 564- 31- 92 |
|
VIII | Tryb odwoławczy: |
W przypadku wydania decyzji administracyjnej w związku z odmową wydania Karty bądź stwierdzeniem utraty uprawnień do korzystania z programu Wnioskodawcy przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Chełmie za pośrednictwem Prezydenta Miasta Chełma w terminie 14 dni od otrzymania decyzji. | |
IX | Opłata za odwołanie: |
Opłata skarbowa: brak |
|
X | Uwagi: |
brak |