DSO-SSZ 006 Prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych (wpis/wykreślenie/zmiana danych)
Urząd Miasta Chełm ul. Lubelska 65 telefon: +48 82 5652070, fax: +48 82 5652254 e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., strona: www.chelm.pl
|
Karta Informacyjna |
DSO-SSZ 006 |
Prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych |
Wydanie 002 z dnia 28.07.2020r. |
I | Podstawa prawna |
– Ustawa z dnia 4 lutego 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz.U. z 2020r.,
poz.326 z późn. zm.); – Uchwała Nr VII/73/11 Rady Miasta Chełm z dnia 6 maja 2011r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych. |
|
II | Wymagane wnioski: |
Wnioski dotyczące rejestru żłobków i klubów dziecięcych: - o wpis do rejestru, - zmianę wpisu w rejestrze, - wykreślenie z rejestru, należy składać wyłącznie drogą elektroniczną za pośrednictwem Portalu Informacyjno – Usługowego Emp@tia: https://empatia.mpips.gov.pl/ po założeniu konta na Platformie Inormacyjno – Usługowej Emp@tia. Założenie konta na PIU Emp@tia wymaga posiadania podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego (informacje jak założyć profil zaufany można znaleźć pod adresem: https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany). |
|
III | Wymagane załączniki |
Do wniosku o wpis do rejestru należy dołączyć: |
|
IV | Dokumenty do wglądu: |
W celu sprawdzenia zgodności danych zawartych we wniosku organ prowadzący rejestr może |
|
V | Opłaty: |
Wpis do rejestru podlega opłacie w kwocie 500 zł na rachunek Urzędu Miasta Chełm, Opłata 17 zł. W przypadku ustanowienia pełnomocnika. Zwolnienie z opłaty za pełnomocnictwo reguluje ustawa o opłacie skarbowej. |
|
VI | Termin załatwienia sprawy: |
7 dni od daty wpłynięcia kompletnego wniosku | |
VII | Miejsce załatwienia sprawy: |
Departament Spraw Obywatelskich Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia ul. Obłońska 20 tel. (082) 564 – 31 – 92 |
|
VIII | Tryb odwoławczy: |
W przypadku decyzji o odmowie wpisu do rejestru lub decyzji o wykreśleniu z rejestru odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji Stronie. | |
IX | Opłata za odwołanie: |
brak | |
X | Uwagi: |
Procedurę wpisu do wykazu dziennych opiekunów zawiera karta informacyjna DSO - SSZ 007 |